torsdag 15. august 2013

Siden sist

- har jeg hatt min aller siste Narvesenvakt (forhåpentligvis ever)
- har jeg hengt med noen forferdelig fine folk på Frøya (alliterasjon ftw)
- har jeg sett mitt store barndomsidol Carola live (frøyafestivalen ftw)
(bilde: Hitra-Frøya)
- Har jeg stått forrest på Kaizerskonsert og nesten begynt å grine over hvor mye jeg elsker dette bandet
 (bilder: Hitra-Frøya)
 - har jeg pakka som en gærning, og hatt avskjedsmiddag med familien
- har jeg hoppa på nattoget fra Trondheim klokka elleve på kvelden, og ikke kommet fram til Oslo før elleve dagen etter (vi måtte stoppe på Ringebu grunnet brudd på kjøreledningen, og vi ble stående der i tre timer før jeg endelig kom meg med en maxi-taxi som kom hele veien fra Otta. Taksameteret viste over 10 000 innen vi var framme)
- har jeg busset utover mot sørlandet, gjennom sol og regn og en voksende spenning i magen
- har jeg endelig kommet fram i Tvedestrand, etter 17 timers reise, fått hilst på hybelverten og flyttet inn i hybelen
- har jeg utforska Tvedestrand og konstatert at det er en kjempefin liten by, med bratte bakker og mange bokhandlere, et forholdsvis stort bibliotek og badevann med sandstrand, midt i sentrum! Jeg har også smugkikka på skolen min, gått masse, lest masse, sett masse tv-serier og prøvd å venne meg til å bo alene. Det går bra så langt; ting begynner å komme på plass, jeg noterer meg hva jeg må ta med nedover neste gang, lager middag og tar oppvasken hver dag.
- har jeg for alvor begynt å glede meg til skolestart. Jeg hører om alle andre som har begynt fadderuke og virkelig er igang med studentlivet, og jeg kjenner jeg blir litt misunnelig når jeg ikke begynner før om 12(!) dager. Heldigvis har jeg en del å fylle tiden med; jeg har noen dager igjen til å utforske Tvedestrand og nærområdet, før jeg reiser hjemover en tur igjen, og da skal jeg blant annet se Kaizers igjen en siste gang, og få sagt ordentlig ha det bra til en god del fininger. Har stor tro på at tida framover blir meget bra.

1 kommentar:

i. sa...

oppvask hver dag = superflink Karen
Glede mæ allerede te du kjæm tebake te trøndelag, og ikke minst te å besøke den nye minibyen din.

te slutt: rip narvesen.